Symbol:
RF

Wydział:
Referat Finansowy

Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 15 listopada 1984r. o podatku rolnym (Dz. U. z 2013, poz.1381 ze zm.),
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa ( Dz. U. z 2015, poz. 613 ze zm.),
Ustawa z dnia z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej ( Dz. U. z 2007 r. Nr
59, poz. 404 ze zm.)


Opłaty:
Nie podlega opłacie skarbowej

Termin odpowiedzi:
W terminie 30 dni od daty złożenia wniosku wydawana jest decyzja w sprawie przyznania zwolnienia oraz ulgi w podatku rolnym, z tytułu nabycia gruntów, w skomplikowanych przypadkach do 2 miesięcy.

Jednostka odpowiadająca:
Referat Finansowy

Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Siedlcach za pośrednictwem Wójta Gminy w Kotuniu w terminie 14 dni od dnia doręczenia postanowienia stronie. Odwołanie powinno zawierać zarzuty przeciw decyzji, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem odwołania oraz wskazywać dowody uzasadniające żądanie. Odwołanie wraz z aktami sprawy i stanowiskiem organu I instancji jest przesłane organowi odwoławczemu bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż 14 dni od dnia jego otrzymania chyba, że zasługuje na uwzględnienie w całości.

Uwagi:
1. Podatnikom podatku rolnego przysługuje ulga inwestycyjna z tytułu wydatków poniesionych na:
a) budowę lub modernizację budynków inwentarskich służących do chowu, hodowli i utrzymania zwierząt gospodarskich oraz obiektów służących ochronie środowiska,
b) zakup i zainstalowanie: deszczowni, urządzeń melioracyjnych i urządzeń zaopatrzenia w wodę, urządzeń do wykorzystania na cele produkcyjne naturalnych źródeł energii (wiatru, biogazu, słońca, spadku wód) jeżeli wydatki te nie zostały sfinansowane w całości lub w części z udziałem środków publicznych -kredyt preferencyjny na budowę,
2. Ulga inwestycyjna przyznawana jest po zakończeniu inwestycji i polega na odliczeniu od należnego podatku rolnego od gruntów położonych na terenie Gminy, w której została dokonana inwestycja;
- w wysokości 25% udokumentowanych rachunkami nakładów inwestycyjnych,
- ulga z tytułu tej samej inwestycji nie może być stosowana dłużej niż 15 lat.
3. Podatnik traci prawo do odliczenia od podatku rolnego niewykorzystanej kwoty ulgi inwestycyjnej w przypadku sprzedaży obiektów i urządzeń, od których została przyznana ulga lub przeznaczenia jej na cele inne, niż na które ustawowo przysługuje,
4. Powyższa ulga stanowi pomoc publiczną na realizację inwestycji w gospodarstwach rolnych i jest realizowana do wysokości określonej w rozporządzeniu (WE) nr 1857/2006 z dnia 15 grudnia 2006 roku w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z wytwarzaniem produktów rolnych oraz zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 70/2001 (Dz. U. UE L 358 z 16.12.2006 r.,
str.3).


Dokumenty
  • Wniosek o udzielenie ulgi inwestycyjnej,

  • Zestawienie faktur (faktury dołączone oryginały),

  • Oświadczenie o braku korzystania z innych źródeł pomocy na tę inwestycję ze środków publicznych

  • Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc w rolnictwie lub rybołówstwie inną niż pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (załącznik do Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 16 grudnia 2010 r. Dz. U. Nr 254, poz.1704),

  • Oświadczenie wnioskodawcy o nieotrzymaniu pomocy na te same koszty kwalifikujące się do objęcia pomocą, na pokrycie których ubiega się o pomoc publiczną.